[Free Pascal] Problem z assemblerem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o Turbo Pascalu Strona Główna -> Problemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ghostmixer
Zaawansowany



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:28, 10 Cze 2006    Temat postu: [Free Pascal] Problem z assemblerem

Nie wiecie, co oznacza ten błąd?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymek
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:44, 10 Cze 2006    Temat postu:

Po pierwsze, UŻYWAJ POLSKICH ZNAKÓW!
Po drugie, wydaje mi się, że Free Pascal nie obsługuje assemblera 16-bitowego, tylko korzysta z 32-bitowego. Dlatego nazwy rejestrów są inne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ghostmixer
Zaawansowany



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:18, 10 Cze 2006    Temat postu:

ok juz widze Smile
co mam dac zamiast ax?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymek
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:01, 10 Cze 2006    Temat postu:

Tego to już nie wiem Very Happy Nie umiem assemblera Wink Zapytaj się na forum 4programmers.net.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ghostmixer
Zaawansowany



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:50, 11 Cze 2006    Temat postu:

to w jakim trybie tworzysz gry?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymek
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:18, 11 Cze 2006    Temat postu:

W trybie tekstowym albo w trybie GRAPH. Nie lubię robić gier w języku, którego nie znam Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ghostmixer
Zaawansowany



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:35, 11 Cze 2006    Temat postu:

z tego co wiem gry textowe nie sa zbytnio wychwalane, a modul graph jest przestarzaly...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymek
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:17, 12 Cze 2006    Temat postu:

Gry w trybie tekstowym są świetne, tylko musi to być odpowiedni rodzaj gier, np. turnieje wiedzy, zabawy słowami, itp.
Co do modułu GRAPH - może i jest przestarzały i powolny, ale jeżeli ktoś potrafi odpowiednio go użyć, to jest całkiem dobry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sha-Kaan
Nowy



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:13, 28 Lip 2006    Temat postu:

Zgadzam się! :)
Jednak nie używając assemblera, jak zrobić płynną obsługe klawiatury by coś animować za jej pomocą??
Chodzi głównie o to by po naciśnięciu danego klawisza np strzałka w prawo obiekt przesówał sie w tym kierunku płynnie bez wcześniejszego zacięcia??
Chodzi o ustawienie opuźnienia klawiatury, w asm sa to z 4linijki kodu jednak właśnie jest problem np już w Free Pascalu...

Mam nadzieję, że się wyraziłem wystarczająco ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymek
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:24, 28 Lip 2006    Temat postu:

Tego chyba nie da się zrobić bez assemblera Sad Kiedyś próbowałem to zrobić bez assemblera i doszłem do tego, że opóźniając każdy przebieg pętli o około 40 milisekund program nie będzie się przycinał przy ciągłym trzymaniu klawisza.
BTW: do nowego problemu załóż nowy temat i odpowiednio go nazwij. Chcę, żeby forum było przejrzyste.
BTW2: chyba będę musiał napisać regulamin Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sha-Kaan
Nowy



Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:30, 28 Lip 2006    Temat postu:

A może by nie wykorzystywać assemblera, tylko skorzystać z klasy Registers modułu Dos w Pascalu. I zrobić to samo tylko z wykorzystaniem tej klasy. Nie mogę nic na ten temat znaleźć w sieci... Same ogólne przykłady których nie mogę odczytać.
Przykładowa procedura inicjująca tryb 13h.

procedure setVGA;
var
r: registers;
begin
r.ax := $13;
intr($10,r)
end;

Ale za mało o tym wiem może Ty coś wymyślisz? Albo wytłumaczysz o co w tym chodzi?? Po co te „r” jest??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymek
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:52, 29 Lip 2006    Temat postu:

Proszę po raz ostatni: załóż nowy temat! Bo jak ktoś wejdzie, i będzie szukał rozwiązania swojego problemu, to nie znajdzie, bo rozwiązanie będzie "zaszyte" w innych tematach. Każdy następny post po moim będę usuwać, a użytkownikowi postawię ostrzeżenie.
Te "r" to jest zmienna typu rejestrowego, tzn. umożliwia dostęp do wszystkich rejestrów systemu. Poszukam coś na ten temat,
BTW: jak założysz nowy temat, to wszystkie posty nie na temat w tym temacie usunę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o Turbo Pascalu Strona Główna -> Problemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin