Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ghostmixer
Zaawansowany
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:28, 10 Cze 2006 Temat postu: [Free Pascal] Problem z assemblerem |
|
|
Nie wiecie, co oznacza ten błąd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Szymek
Administrator
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:44, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze, UŻYWAJ POLSKICH ZNAKÓW!
Po drugie, wydaje mi się, że Free Pascal nie obsługuje assemblera 16-bitowego, tylko korzysta z 32-bitowego. Dlatego nazwy rejestrów są inne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ghostmixer
Zaawansowany
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:18, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ok juz widze
co mam dac zamiast ax?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymek
Administrator
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:01, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Tego to już nie wiem Nie umiem assemblera Zapytaj się na forum 4programmers.net.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ghostmixer
Zaawansowany
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:50, 11 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
to w jakim trybie tworzysz gry?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymek
Administrator
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:18, 11 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
W trybie tekstowym albo w trybie GRAPH. Nie lubię robić gier w języku, którego nie znam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ghostmixer
Zaawansowany
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:35, 11 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
z tego co wiem gry textowe nie sa zbytnio wychwalane, a modul graph jest przestarzaly...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymek
Administrator
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:17, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Gry w trybie tekstowym są świetne, tylko musi to być odpowiedni rodzaj gier, np. turnieje wiedzy, zabawy słowami, itp.
Co do modułu GRAPH - może i jest przestarzały i powolny, ale jeżeli ktoś potrafi odpowiednio go użyć, to jest całkiem dobry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sha-Kaan
Nowy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:13, 28 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się! :)
Jednak nie używając assemblera, jak zrobić płynną obsługe klawiatury by coś animować za jej pomocą??
Chodzi głównie o to by po naciśnięciu danego klawisza np strzałka w prawo obiekt przesówał sie w tym kierunku płynnie bez wcześniejszego zacięcia??
Chodzi o ustawienie opuźnienia klawiatury, w asm sa to z 4linijki kodu jednak właśnie jest problem np już w Free Pascalu...
Mam nadzieję, że się wyraziłem wystarczająco ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymek
Administrator
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:24, 28 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Tego chyba nie da się zrobić bez assemblera Kiedyś próbowałem to zrobić bez assemblera i doszłem do tego, że opóźniając każdy przebieg pętli o około 40 milisekund program nie będzie się przycinał przy ciągłym trzymaniu klawisza.
BTW: do nowego problemu załóż nowy temat i odpowiednio go nazwij. Chcę, żeby forum było przejrzyste.
BTW2: chyba będę musiał napisać regulamin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sha-Kaan
Nowy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:30, 28 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A może by nie wykorzystywać assemblera, tylko skorzystać z klasy Registers modułu Dos w Pascalu. I zrobić to samo tylko z wykorzystaniem tej klasy. Nie mogę nic na ten temat znaleźć w sieci... Same ogólne przykłady których nie mogę odczytać.
Przykładowa procedura inicjująca tryb 13h.
procedure setVGA;
var
r: registers;
begin
r.ax := $13;
intr($10,r)
end;
Ale za mało o tym wiem może Ty coś wymyślisz? Albo wytłumaczysz o co w tym chodzi?? Po co te „r” jest??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymek
Administrator
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:52, 29 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Proszę po raz ostatni: załóż nowy temat! Bo jak ktoś wejdzie, i będzie szukał rozwiązania swojego problemu, to nie znajdzie, bo rozwiązanie będzie "zaszyte" w innych tematach. Każdy następny post po moim będę usuwać, a użytkownikowi postawię ostrzeżenie.
Te "r" to jest zmienna typu rejestrowego, tzn. umożliwia dostęp do wszystkich rejestrów systemu. Poszukam coś na ten temat,
BTW: jak założysz nowy temat, to wszystkie posty nie na temat w tym temacie usunę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|